Mijn liefde is scharlakenrood - Meurs A.M. gesigneerd

Aangeboden: Mijn liefde is scharlakenrood - Meurs A.M. gesigneerd Prijs: € 16,90

De laatste exemplaren van de 1e druk van de net verschenen roman Mijn liefde is scharlakenrood zijn via deze advertentie zonder verzendkosten beschikbaar. Winkelprijs €16,90. Geef aub aan wanneer u een gesigneerd exemplaar wilt van deze eerste druk. Maak €16,90 over naar 7646016 van Meurs A.M. Amsterdam o.v.v. uw adres en u krijgt het boek thuisgestuurd.

De Presentatie was op vrijdag 25 maart 17.00uur in boekhandel Schimmelpennink Amsterdam. De nieuwe roman van Meurs A.M.: Mijn liefde is scharlakenrood. Als eerste boek in de net gestarte Boekwinkeltjes-reeks. 175 pagina's. Uitgebreid verslag op Meursam en op Cultuurnet, zelfs met een vrolijk filmpje dat ook te zien is op Facebook en You tube. Via Centraal Boekhuis, dus via alle gewone boekhandels en ook internetboekhandels, zoals Selexyz, Bolcom, Libris, ECI enz. verkrijgbaar. Voor informatie over het boek, zie ook bericht op Cultuurnet.
Op 25 maart verscheen ook de Mijn liefde is scharlakenrood-special, het literair kladschrift van Meurs A.M., met teksten uit het boek, een verantwoording aan de lezers en 4 bladzijden afbeeldingen in kleur.
Verklaring van auteur:

Mijn liefde is scharlakenrood speelt zich in de eerste twee delen af in de tijd van provo, de Rode Jeugd en zijn leider Rooie Willem die in 1966 door toedoen van Godfried Bomans in de bak kwam vanwege een pamflet, én van de jongeman T die op de dag van de Telegraafrellen vanuit het zuiden naar Amsterdam komt en nauwelijks het CS uit al een klap op zijn kop krijgt, geleidelijk aan politiek bewust wordt en in 1969 deelneemt aan de Maagdenhuisbezetting.
In het 3e deel, verreweg het grootste van de 3, is het Kitty die aan het woord is vanuit 2003 en 2000. Ze is dakloos, verslaafd en vooral ongeremd. Haar leefmilieu is de straat, de bak, het sociaal pension en de verslavingszorg. Veel vrouwen hebben model gestaan voor de Kitty die als meisje van 16 tijdens de Telegraafrellen verkracht werd door een marechaussee. Voor de oudere Kitty, die terugblikt op haar revolutionaire jeugd, stond voornamelijk een dakloze vrouw model die ondertussen is overleden. Zelf beschrijft ze in het boek de dood van verschillende lotgenoten. Maar in mijn boek blijft Kitty leven, ongeremd, een spiegel, een mogelijk voorland voor ons allemaal. Iemand naar wie Mijn liefde … uitgaat zoals ze is.
Het blijkt dat de lezers tot nu toe het meest van Rooie Willem gaan houden. Ook dat is een mooi gegeven.
Meurs A.M.
meer info


0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op Literatuur boeken