Gezocht: gesigneerde boeken kaarten handschrift brief Marten Toonder

gesigneerde boeken kaarten handschrift brief Marten Toonder

als gepassioneerd verzamelaar zoek ik via deze weg originele handschriften van de hand van Marten toonder zoals in/op:

Boeken/stripboeken (handtekeningen liefst met opdracht of tekening).
brieven (volledig handschrift, of met signatuur)
teksten voor verhalen
verjaardagskaarten (mogen ook gedrukt zijn, mits verstuurd door Toonder of Toonder studio's, of bezige bij?)
nieuwjaarskaarten (mogen ook van de Toonderstudio's of bezige bij zijn (gedrukt of origineel)
zeefdrukken (met opdracht of alleen gesigneerd)
drukwerk in het algemeen
Foto's (ook van de Toonder studio's, bezige bij of van de personen zelf)
originele tekeningen
relatiegeschenken (van de Toonder studio's, de bezige bij, mogen ook objecten zijn zonder signatuur etc)

etc etc etc.....

ook ben ik op zo ek naar oud medewerkerkers van de Toonder studio's (Toonderstudios, Toonderstudio), de bezige bij, of naar de kinderen, de erven of familie, vrienden, buren, relaties etc. van oud medewerkers of Toonder / phiny dick zelf, zoals van o.a. de volgende medewerkers (maar ook anderen die niet in het rijtje zijn opgenomen!):

Eiso Toonder (peter abel), Hans Kresse, Piet Wijn, Cees van de Weert, frans van lamsweerde, henk sprenger, wim lensen, frits godhelp, james ringrose, ben van t klooster, ben van voorn, wim van wieringen, henk kabos, ton beek, gerard van straten, anton de zwaan, jan c bouman, Joop geesink, wim geesink, dirk huizinga, wiebe bouius, john van der meulen, nico van baarle, piet besselsen, wim boost, jan dirk van exter, herblot, han van gelder, fritz gottesmann (diana edition amsterdam), hugo de groot (filmmuziek), lou den hartogh, bjorn frank jensen, geertje knoef, carol voges, dick matena, richard klokkers, hans van gorcum, andries brandt, lo hartog van banda, börge ring, willy lohmann, paul biegel, bert kroon, harold en pamela mack, lubberhuizen etc etc etc

Uiteraard ben ik ook blij met andere bijzondere zaken op het gebied van Marten Toonder (tom poes, bommel, panda, kappie, koning Hollewijn, wammes waggel etc etc). Met bijzondere zaken bedoel ik materiaal dat niet in grote oplage is verspreid, maar juist voor een kleine kring bestemd is geweest (vrienden, kennissen, relaties). Ik heb daarin dan ook al een bijzondere collectie opgebouwd, maar zoek steeds naar uitbreiding.

Denkt u iets bijzonders voor mij te hebben en u wilt het verkopen, dan ben ik bereid daar een zeer goede prijs voor te betalen als ik het graag aan mijn collectie wil toevoegen.

alvast mijn hartelijke dank daarvoor
Toonderverzamelaar: Kelvin Buck, 06-26192873
meer info

0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op Literatuur boeken