Jos Brink, Allemaal poppenkast

Aangeboden: Jos Brink, Allemaal poppenkast Prijs: Bieden

Ik las een berichtje in de New York Times waarin stond dat pientere en oplettende sterrenkundigen in Amerika vier nieuwe Melkwegstelsels hebben ontdekt.
Van ééntje ben ik wel op de hoogte, maar ik ben dan ook niet pienter en sterrenkundig.
Die nieuwe zuivelhandel blijkt tien miljard lichtjaren van ons verwijderd te zijn. Daar sla ik dan verpletterd van achterover.
Die knappe jongens hebben zeer lang door een telescoop zitten turen en wisten blijkbaar heel goed wàt ze zagen. Nieuwe Melkwegen, op een afstand waarvan een sterfelijk mensje als ik niets begrijpt.

Ik acht Amsterdam - Heerlen v.v. een flinke reis. Daar ben je, als je niet in de file bij Nieuwegein zit, een uurtje of vier, vijf mee doende. Maar een lichtjaar beslaat 9460 miljard kilometer. Tien miljard lichtjaren, tien miljard keer zoveel..... En dàn, lieve lezer, breekt het moment aan dat ik mijn mooie dingen denk......

Paperback, in goede staat.

Verzendkosten zijn voor rekening van de koper, tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen.

Het gaat hier om een particuliere verkoop!
meer info


0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op Literatuur boeken