Herman Brusselmans / Heden ben ik nuchter / 1e druk

Aangeboden: Herman Brusselmans / Heden ben ik nuchter / 1e druk Prijs: Bieden

Eduard Kronenburg zit aan de grond in Brussel en Iddergem. Tovenaars, vrouwen, negers, een schrijver en andere fantomen zitten hem op de hielen. Kronenburg probeert ze van zich af te schudden met de hulp van Jupiler, Xanax, een zonnebril, Dolf en Kamiel, de Simple Minds, een Porsche en de overtuiging dat hijzelf de majoor van het menselijk leed is. 'Heden ben ik nuchter' is een roman over vrouwen, drank en geluk, waarvan alleen het laatste ver te zoeken is.
Het vroege werk van Brusselmans is veel beter én interessanter dan zijn latere meer routineus geschreven boeken, die met de regelmaat van de klok uitkwamen. Twee à drie per jaar was geen uitzondering.
Nu heeft Brusselmans zichzelf recent op rantsoen gezet en schrijft voorlopig geen boeken meer.

Dit boek stamt uit zijn vroege periode en is moeilijk te vinden, zeker in deze staat.

Herman Brusselmans
Heden ben ik nuchter
uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam
©1987


Verzendkosten voor koper

Kijk ook eens bij mijn andere mooie literatuur advertenties
meer info


0 reacties:

Een reactie posten

Zoeken op Literatuur boeken